INFORMATICA pentru BAC (varianta PASCAL)
Cursul parcurge toată tematica examenului de bacalaureat la discipline INFORAMATICA, varianta de limbaj PASCAL
Cursul parcurge toată tematica examenului de bacalaureat la discipline INFORAMATICA, varianta de limbaj PASCAL
1.1. Noţiunea de algoritm, caracteristici
1.2. Date, variabile, expresii, operaţii
1.3. Structuri de bază (liniară, alternativă şi repetitivă)
1.4. Descrierea algoritmilor (programe pseudocod)
2.1. Vocabularul limbajului Turbo Pascal
2.2. Constante. Identificatori în Turbo Pascal
2.3. Tip de dată. Operatori aritmetici, logici, relaţionali în Turbo Pascal
2.4. Definirea tipurilor de date simple în Turbo Pascal
2.5. Variabile. Declararea variabilelor în Turbo Pascal
2.6. Mediul de programare Turbo Pascal
2.7. Expresii. Instrucțiuni de atribuire în Turbo Pascal
2.8. Instrucțiuni de intrare/ieșire în Turbo Pascal
2.9. Instrucțiuni pentru descrierea structurilor de control în Turbo Pascal
2.10. Tipuri de date structurate în Turbo Pascal
2.11. Fișiere de tip text în Turbo Pascal
Unitatea de învățare conține teme ce se propun spre rezolvare în vederea fixării cunoștințelor de programare de bază în Turbo Pascal la nivelul clasei a IX-a.
Vă recomandăm:
1. Rezolvați problemele propuse prin introducerea în mediul de lucru PASCAL a programului TP corespunzător
2. Testați programul
3. Atașați fișierul sursă (pas sau bak) după apelarea temei
4. Vizualizați și rezolvarea propusă de către autor.
4.1. Probleme care operează asupra cifrelor unui număr
4.2. Divizibilitate. Numere prime. Algoritmul lui Euclid
4.3. Şirul lui Fibonacci. Calculul unor sume cu termenul general dat
4.4. Determinare minim/maxim
4.5. Metode de ordonare (metoda min/max, bulelor, inserţiei)
4.6. Interclasare
4.7. Metode de căutare (secvenţială, binară)
4.8. Analiza complexităţii unui algoritm (considerând criteriile de eficienţă durata de executare şi spaţiu de memorie utilizat)
5.1. Proceduri şi funcţii
– declarare şi apel
– parametri formali şi parametri efectivi
– parametri transmişi prin valoare, parametri transmişi prin referinţă
– variabile globale şi variabile locale, domeniu de vizibilitate
5.2. Proiectarea modulară a rezolvării unei probleme
6.1. Prezentare generală
6.2. Proceduri şi funcţii recursive
7.1. Prezentare generală
7.2. Probleme rezolvate prin utilizarea metodei backtracking iterativ sau recursiv
8.1. Permutări, aranjamente, combinări
8.2. Produs cartezian, submulţimi
9.1 Variabile de tip pointer.
9.2 Alocarea dinamică a memoriei
9.3 Probleme propuse (temă)
10.1 Crearea listelor liniare simplu înlănțuite
10.2 Operații asupra listelor liniare simplu înlănțuite
10.3 Aplicații folosind liste liniare simplu înlănțuite
10.4 Crearea listelor dublu înlănțuite. Operații
10.5 Stiva implementată prin liste liniare simplu înlănțuite
10.6 Coada implementată prin liste liniare simplu înlănțuite
10.7 Probleme propuse (temă)
11. Grafuri
11.1 Grafuri orientate
– terminologie (nod/vârf, arc, adiacenţă, incidenţă, grad intern şi extern, drum, drum elementar, circuit, circuit elementar, lungime, subgraf, graf parţial)
– metode de reprezentare (matrice de adiacenţă, liste de adiacenţă)
– proprietăţi (tare conexitate, componentă tare conexă)
11.2 Grafuri neorientate
– terminologie (nod/vârf, muchie, adiacenţă, incidenţă, grad, lanţ, lanţ elementar, ciclu, ciclu elementar, lungime, subgraf, graf parţial)
– metode de reprezentare (matrice de adiacenţă, liste de adiacenţă)
– proprietăţi (conex, componentă conexă, graf complet, hamiltonian, eulerian)
11.3 Arbori
– terminologie (nod, muchie, rădăcină, descendent, descendent direct/fiu, ascendent, ascendent direct/părinte, fraţi, nod terminal, frunză)
– metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacenţă, liste ”de descendenţi”, vector ”de taţi”)