Limbajul de programare JAVA nivel 1 - începători
Cursul are următoarea structură
Capitolul 1 – Despre JAVA
Lecția 1.1 - Cum putem folosi JAVA în dezvolarea de proiecte informatice
1.1.1 – Caracteritici generale
1.1.2 – Mediul de dezvoltare JAVA
1.1.3 – Primul program JAVA
Lecția 1.2 – JAVA – limbaj de programare orientată obiect
1.2.1 – Obiecte și clase
1.2.2 – Atribute
1.2.3 – Comportament
1.2.4 – Principiile programării orientată obiect
Capitolul 2 – Elemente de bază în programarea în JAVA
Lecția 2.1 - Structura lexicala a limbajului
2.1.1 – Alfabetul și vocabularul limbajului
2.1.2 - Constante
2.1.3 – Operatori
2.1.4 - Exemplificarea efectului operatorilor în programe
2.1.5 – Comentarii în cadrul programelor
Lecția 2.2 - Tipuri de date în JAVA
2.1.1 – Variabile și declararea lor în program
2.1.2 - Structura unui program
2.1.3 – Tipul de dată boolean
2.1.4 – Tipul de dată integer
2.1.5 – Tipul de dată real
2.1.6 – Tipul de dată caractere
Lecția 2.3 – Structuri de date
2.2.1 – Tablouri unidimensionale – vectori
2.2.2 – Tablouri multidimensionale
2.2.3 – Tablouri cu dimensiuni variabile
2.2.4 – Șiruri de caractere
Capitolul 3 – Instrucțiuni JAVA
Lecția 3.1 – Instrucțiuni de atribuire
3.1.1 – Formatul general a instrucțiunii de atribuire
3.1.2 – Instrucțiunea de atribuire cu operație
3.1.3 - Atribuiri implicite
3.1.4 - Instructiuni etichetate
Lecția 3.2 – Instrucțiuni de decizie
3.2.1 – Expresii relaționale și logice
3.2.2 – Instrucţiunea decizională if–else
3.3.3 - Instrucţiunea decizională switch
Lecția 3.3 – Instrucțiuni repetitive
3.3.1 – Repetitiva cu număr cunoscut de pași
3.3.2 – Repetitiva anterior condiționată
3.3.3 – Repetitiva posterior condiționată
Lecția 3.4 – Instrucțiuni de intrare / ieșire
3.4.1 – Introducere
3.4.2 – Folosirea fluxurilor
3.4.3 - Fluxuri standard de intrare / ieșire
3.4.4 - Intrări și ieșiri formatate
Capitolul 4 – Obiecte și clase în JAVA
Lecția 4.1 – Clase
4.1.1 – Definire clase
4.1.2 – Variabile membru
4.1.3 – Definire metode
4.1.4 – Modificarea metodelor
4.1.5 – Tip returnat de metodă
4.1.6 – Parametrii metodei
Lecția 4.2 – Obiecte
4.2.1 – Creare
4.2.2 – Referirea variabilelor obiectului
4.2.3 – Apelarea metodei
Pentru finalizarea cursului este necesar a se verifica nivelul de perormanță atins după parcurgerea cursului (maxim 2 luni de la înscriere).
Probele de VERIFICARE FINALĂ:
1. Efectuarea TESTULUI FINAL - notat automat de către platformă
2. Întocmirea unui document aferent unei aplicații transmise pe eMail de către profesor către fiecare cursant și care să conțină:
- descrierea în pași a algoritmului / altgoritmilor asociați aplicației
- lista sursei programelor aplicației
- rezultatul execuției cu date de test transmise de către profesor